Advertisements
Advertisements
Dear adoptees, I need your opinion about this situation that happened during Christmas. After 40 years, we had a family reunion with 2 of my dearest cousins. I love them but also don´t want to risk losing them because of the news I bear. We all live in different countries, and we could finally meet overseas. It was a wonderful and deeply emotional encounter, full of laughs, tears and stories. But, I realized that my 2 cousins (female, 53 and 50 years old) don´t know that they were adopted. I didn´t say a word during the encounter, but I was sick immediately, and I can´t stop thinking, reading and now I have an appointment with a counselor to ask advice about what to do. One of my cousins is very concerned about her health because she believes that she might have inherited her maternal family history of death from cancers. The other one has severe episodes of migraine, panic attacks when there is some water pooled on the floor, and she is very emotional (her main doctor is a neurologist). The reason for all the secrecy was that my father (their uncle) and all the other older relatives promised "not to tell" the girls. I would like to hear the opinion of adoptees: is it healthier for them to know or not to know? If I tell them, is there a risk of another wound in their lives, rather than instead of helping them? What would you do if you were me?
___________________________________________________________________________________________________________________________
Caros adotados, eu preciso da sua opinião sobre uma situação que aconteceu durante o Natal. Depois de 40 anos, tivemos uma reunião de família com duas minhas queridas primas. Eu as amo, mas também não quero correr o risco de perder a relaçao por causa das notícias que tenho. Todos nós vivemos em diferentes países, e finalmente pudimos nos encontrar no exterior. Foi um encontro maravilhoso e profundamente emotivo, cheio de risos, lágrimas e histórias. Mas percebi que minhas duas primas (mulheres, 53 e 50 anos) não sabem que eles eram adotadas. Eu não disse uma palavra durante o encontro, mas eu estava doente imediatamente, e não consigo parar de pensar, ler e agora tenho uma consulta com uma psicologa para pedir conselhos sobre o que fazer. Uma das meus primas está muito preocupada com a saúde dela, porque ela acredita que ela pode ter herdado sua história materna de morte por câncer. A outra tem episódios graves de enxaqueca, ataques de pânico quando há água acumulada no chão, e ela é muito emocional (seu médico principal é um neurologista). A razão de todo o sigilo era que meu pai (seu tio) e todos os outros parentes mais velhos prometeram "não contar" as meninas. Gostaria de ouvir a opinião dos adotados: ¿é mais saudável para eles saberem ou não saberem? ¿Se eu disser a eles, existe um risco de outra ferida em suas vidas, e não em vez de ajudá-las? ¿O que você faria se você fosse eu?